Sonntag, 19. Juli 2009

Hill Marathon 42,2km and Rennsteig 72,7km

It's been a while so first a comment or two on these two runs.
They were two test for my this years second try for the Ultra Trail Mont Blanc in August. I used my Salomon XT Wings and wore mostly gear from Decathlon.
Both runs were simila, apart from the second one being 30kms longer.
It rained hard the night before on both occasions. Both were very much fun, over 90% off road and I was happy for choosing the right gear.

I will probalby discontinue writing this post in two languages, I can hardly keep up anyway. I'll be posting a few gear reviews and as there are so many reviews in english but less in german, it just might be a bit of a better balance... :-)
If somebody isn't ok with he/she'd better write and I can think things over...

So, ein schneller Rückblick auf den Kyffhäuser Bergmarathon und den Rennsteig. Außer dass der Rennsteig 30km länger ist, fand ich beide Läufe sehr ähnlich. Dass es beide male die Nacht zuvor heftigst geregnet hatte, machte auch die Strecke gleich schlammig, so wie es mir geefällt! Unterwegs war ich mit meinen Salomon XT wings, die ich erst eine Woche vor dem Bergmarathon gekauft hatte. Passten super! Meine Klamotten die ich trug waren überwiegend von Decathlon. Deren Sachen gefallen mir sehr gut. Sie haben verschiedene Linien, von seehr hobby bis einigermaßen "profiqualität". Die höherwertigen Sachen sind immernoch vergleichsweise sehr preiswert und gefallen mir sehr gut.

Keine Kommentare: