Dienstag, 5. Dezember 2006

the first donation comes from racelite.com

Yippie!
I'm proud to say that the first person has made a donation towards FACING AFRICA!!! Check the donation link for details.
Thanks to Robert from www.racelite.com.
Two runs today: One was 13 kms in the morning the second was 7 kms in the evening. Backpack was light with just 3 kgs. But thats ok.
Yesterday my Run /Fitness/Run session.
Pack is great with that extra strap. The next step will be: stating to build in looong runs. I've been reading some interesting stuff on the net and what seems to work for many is a 5 to 1 rhythm in ultramarathons: Run 5 minutes and walk 1 minute. Seems to make sense and I have to give it a go.
I wrote to LEKI to see if they'd be interested in sponsoring a pair of walking poles (and maybe also some Euro in Aid of Facing Africa.
So far no answer but I'm patient. I'm sure it's an interesting thing for them to use: Nordic (!!) walking in the sahara!

Good night!


Yippie! Mein erster Spender steht in der Liste!
Vielen Dank an Robert von der Firma www.racelite.com für den ersten Schritt! Auf dem SPENDEN ONLINE Link könnt Ihr genaueres erfahren.
Heute gab es zwei Läufe: 13 km am Morgen mit Rudi und am Nachmittag 7 km vom Büro nach Hause. Rucksack war leicht mit 3 kg. Aber das ist ok.
Gestern war meine Run/Fitness/Run Einheit.
Der Rucksack ist mit dem extra Gurt PERFEKT. Als nächstes werde ich langsam mal laaange Läufe einbauen. Nach einiger Recherche habe ich erfahren, dass viele erfahrene Ultraläufer die 5 und 1 Methode benutzen und gut damit fahren: 5 Minuten laufen, 1 Minute gehen. Scheint Sinn zu machen - werde ich im Training ausprobieren.
Habe LEKI angeschrieben, ob sie nicht Interess hätten, mich mit ein Paar Walking Sticks auszustatten. Das wäre doch DER Aufhänger für die: Nordic (!!) Walking in der Sahara! :-). Naja, vielleicht haben sie ja auch noch ein paar Euros für FACING AFRICA. Noch habe ich nichts gehört, aber ich bin geduldig! :-)

Gute Nacht!

Keine Kommentare: